Fit With Lou

Een brutaal merk voor een uitgesproken fitness professional

Fit With Lou Brand
Missie
Fit With Lou wil zichzelf positioneren als fitness professional die tegen de stroom inzwemt en dingen anders doet. Dit juist voor de klanten die op zoek naar naar een alternatief in de monotone fitnesswereld. Louise wilde een website waar ze zichzelf kan presenteren, haar diensten uit kan leggen en waar geïnteresseerde potentiele leads zich in kunnen schrijven voor een gratis trial les of consult.
Eindresultaat
Fit With Lou is een uitgesproken merk. Het logo heeft een strak design, duidelijk font en modern kleurgebruik. De website is een visuele representatie van Fit With Lou, haar visie en waarden, services, proces en prijzen. De brutale tone of voice komt vooral tot uiting op social media en alle promomaterialen stralen dezelfde visie uit: Bullshit-Free Fitness and Nutrition..
Impact
Binnen korte tijd staat Louise in Haarlem en omstreken bekend als een fitness professional die dingen vanuit een andere hoek bekijkt en van aanpakken houdt. Haar klantenbestand groeit snel, al haar klanten gaan langdurige relaties met haar aan en ze beschikt zelfs over een ‘prive’ gym waarin ze haar klanten traint en begeleid.
Fit With Lou Branding

Bullshit-Free Fitness and Nutrition

Elke week lijken er nieuwe trends op het gebied van sport en dieet te zijn. Het is lastig te ontdekken wat echt werkt op de lange termijn en waar je jezelf goed bij voelt. Veel mensen voelen zich ook niet thuis in de sportschool of zijn onzeker over welke soort fitness of training bij hen past. De sportschool voelt vaak gedomineerd door machocultuur.

Fit With Lou biedt personal training en voedingscoaching aan mensen die zich gedemotiveerd voelen door de heersende dieetcultuur. Haar persoonlijke aanpak, inclusieve cultuur en een andere mentaliteit richting fitness en voeding zorgen ervoor dat zij voor iedere klant een succesvol programma samen weet te stellen en ervoor zorgt dat mensen met plezier hun persoonlijke doelen behalen.

Louise biedt een veilige en inclusieve setting om samen te ontdekken uit welke vorm van fitness jij plezier kunt halen. Dat is namelijk de eerste stap naar succes op de lange termijn; plezier in fitness en voeding. Tevens is het mogelijk om samen naar je voedingspatroon te kijken. Welke dingen vind je lekker en hoe zorgen we ervoor dat je voedingspatroon gezond en gebalanceerd is. Zonder bepaalde dingen te verbieden of op een onrealistisch dieet te gaan.

Louise haar aanpak is gericht op gezondheid en fitness ipv gewicht en kledingmaat. Geen jojo dieet maar een effectieve lange termijn aanpak om je beter te voelen, fitter te zijn en gezond te eten. En daar ook nog plezier aan te beleven en energie uit te halen.

Merkidentiteit

Louise was erg betrokken bij de ontwikkeling van haar merk en vind het erg belangrijk dat haar alternatieve visie en aanpak voldoende uitgelicht wordt. Niet de dertien in een dozijn ‘verlies 5 kilo in 5 weken’ trainers maar een trainer waar je echt een relatie mee aangaat en een plan maakt dat voor jou tot persoonlijk succes leidt.

Fit With Lou is een uitgesproken merk. Het logo heeft een strak design, duidelijk font en modern kleurgebruik. Net als de filosofie van Fit With Lou is deze lekker recht voor zijn raap.

Fit With Lou Merkidentiteit
Fit With Lou Responsive webdesign
Fit With Lou Responsive Website

Website

Op de website is naast haar visie en filosofie voldoende ruimte voor de praktische kanten van haar business. Verschillende pakketten op het gebied van personal training en voedingscoaching en de bijbehorende prijzen en stappenplannen worden uitgelicht. We hebben deze ontwikkeld met een mobile-first filosofie maar komt optimaal tot zijn recht op elk formaat en device.

Het custom WordPress thema garandeert snelheid, veiligheid en vindbaarheid. Bovendien maakt het gebruiksvriendelijke backend het supermakkelijk voor Louise om haar eigen website bij te houden en foto’s en teksten up to date te houden.

Fit With Lou Custom Wordpress Theme
Fit With Lou Wordpress Website

Social Media Strategie

De brutale tone of voice komt vooral tot uiting op social media. Ze is erg actief op Instagram en Facebook en gebruikt dit als voornaamste kanalen om te communiceren met haar klanten. Wij organiseren regelmatig fotoshoots met Social Fresh Up, onze vaste content collaborator, om altijd over verse social media content te kunnen beschikken. Deze foto’s wisselen wij af met interessante visuals, allen ontworpen met behulp van het Fit With Lou Design System.

Fit With Lou Social Media Strategie
Fit With Lou Online Marketing

Persoonlijke aanpak en out-of-the-box mentaliteit

Fit With Lou helpt haar klanten door de bullshit heen te kijken, terug te gaan naar de basis en uit te zoeken wat het beste voor jou werkt, zodat je je tijd kunt besteden aan het halen van je persoonlijke doelen op de lange termijn.

Door haar persoonlijke aanpak en out of the box mentaliteit is ze in korte tijd uitgegroeid tot dé alternatieve trainer en voedingscoach. Louise bouwt een vertrouwelijke band op met haar klanten en begeleidt hen op een persoonlijke manier om hun doelen te behalen. Zij heeft hierbij veel oog voor persoonlijke voorkeuren en levensomstandigheden.

Haar klanten zijn lovend over haar persoonlijke aanpak, afkeer van diëten en focus op langetermijn. Zij gaan dan ook altijd langlopende samenwerkingen met haar aan en bereiken hun individuele doelen.

Wil jij jouw project naar
het volgende niveau brengen?

Wij helpen je graag op het gebied van Online Branding, Webdevelopment en UX Design.
Neem contact op om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen.

Maykin Case Study
Maykin

Een nieuwe merkidentiteit en website voor een professioneel webdevelopment bureau

Bekijk case study

Koffiehuis De Hoek
Koffiehuis De Hoek

Een nieuwe website voor een familiebedrijf dat met de tijd meegaat

Bekijk case study