De KaasKampanje van Haarlem

Een uniek merk voor een ambachtelijke kaaswinkel

De KaasKampanje van Haarlem
Missie
De KaasKampanje van Haarlem is een kaaswinkel waar kwaliteit en lokaliteit voorop staan. Ontstaan vanuit een liefde voor kaas vertelt Tim je alles over de producten, hun bereidingsproces en het ambacht van kaas maken. Als nieuwe lokale onderneming is het belangrijk om direct naamsbekendheid op te bouwen. Voor de KaasKampanje van Haarlem was het daarnaast belangrijk een herkenbaar merk te ontwerpen dat staat voor vakmanschap, persoonlijke aanpak en lokaliteit.
Eindresultaat
Het logo combineert een warm kleurenpalet met de prachtige historische voorgevel van het pand en het stadswapen van Haarlem. Daarnaast hebben we gekozen voor een tijdloos en uniek lettertype. De website dient als verlengstuk van hun identiteit, verzamelplek voor contactinformatie en een belangrijk onderdeel zijn de evenementen die zij regelmatig organiseren.
Impact
De KaasKampanje van Haarlem is een merk dat een vriendelijke toon aanslaat en behulpzaamheid uitstraalt. De passie die Tim en zijn team hebben voor kaas en kleine producenten daarvan komt naar voren in de back to basics aanpak van de visuele uitstraling. Het logo benadrukt lokaliteit door het verwerken van de voorgevel van de winkel en de vier sterren van Haarlem erin te verwerken. De persoonlijke aanpak en adviserende rol vind je terug in het warme kleurenpalet.
De KaasKampanje van Haarlem Merkidentiteit

Lokaliteit als onderscheidende waarde

De primaire doelgroep van De KaasKampanje van Haarlem zijn lokale eetliefhebbers voor wie kleinschaligheid, ambachtelijkheid en vakmanschap belangrijk is. Het is dus erg belangrijk dat wij deze waarden in de branding verwerken. Tim heeft ontzettend veel inzicht in zijn klanten en weet precies war zij belangrijk vinden. Dit heeft ons erg geholpen in het samenwerkingsproces.

De KaasKampanje van Haarlem Branding
De KaasKampanje van Haarlem Website Mockup

Ambachtelijke uitstraling, moderne techniek

De website is een stijlvolle onepager, met een duidelijke hierarchie waar alle informatie snel te vinden is. De website is stijlvol en straalt ambachtelijkheid uit en de achterkant is gebruiksvriendelijk. De hele website is vanaf 1 pagina bij te houden en de events kunnen makkelijk up to date gehouden worden.

Focus op heldere communicatie

Vooral het bereiken van 1 algehele uitstraling, de aansluiting van het logo op de printuitingen tot en met de website is exact waar De KaasKampanje van Haarlem naar op zoek was. Iemand die alle facetten kan verzorgen, de doelgroep in gedachten houdt bij alle keuzes die worden gemaakt en de toon kan vinden die bij de doelgroep past. In alle uitingen is de boodschap hetzelfde: Kwalitatief, Bewust en Lokaal.

De KaasKampanje van Haarlem Mobiele Website

Wil jij jouw project naar
het volgende niveau brengen?

Wij helpen je graag op het gebied van Online Branding, Webdevelopment en UX Design.
Neem contact op om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen.

Maykin Case Study
Maykin

Een nieuwe merkidentiteit en website voor een professioneel webdevelopment bureau

Bekijk case study

Koffiehuis De Hoek
Koffiehuis De Hoek

Een nieuwe website voor een familiebedrijf dat met de tijd meegaat

Bekijk case study